largetosmall.blogg.se

2013-08-12
10:19:00

Att hitta en balans
Nu är det måndag igen och jag har haft "semester" från tankar om kost och träning i helgen. Jag började med sockerintaget redan efter tolvslaget natten från fredag till lördag, för lördag var min bestämda dag denna vecka, och slutade med sockerintaget sent igår ikväll. Ni vet ju att jag är trött på allt som har med det här att göra så jag behövde verkligen få fly från verkligenheten lite eller hur man ska uttrycka det. MEN jag faller INTE tillbaka! Idag påbörjas en ny vecka och nya tag tas. Började med samma gamla vanligt frukost och jag njöt av den fullt ut. För ärligt talat? Hur bra tror ni att jag har mått fysiskt i helgen? Att gå från jättestrikt kost och matintag till att äta massor godis,chips, glass och dricka läsk var ingen jättebra idé även om det var jättegott men jag har mått sååå illa! Asså, äter jag lite, lite mer än vanligt och något onyttigare så blir jag jättemätt och mår riktigt illa. Även de gånger jag bara tar något litet, typ en fika på stan, så får jag världens sockerkick och hjärtat börjar slå hårdare och så känner jag mig konstig i kroppen liksom. Så ärligt talat vet jag inte om jag vill ha fler unna-mig-dagar för jag mår dåligt dom dagarna och längtar tillbaka till vardagskosten. Dock tänker jag att om jag blir sockersugen någon dag så kan jag väl ta nått litet då istället för att vräka i mig den dagen som jag bestämt mig för? Tror det blir bättre i längden och så kanske jag hittar en balanss så att jag också kan unna mig något och att kroppen inte blir lika chockad över att få socker i sig så det inte blir värsta sockerkicken av det hela? Tror nästan så... men vi får se. Nu ska jag hålla mig borta från socker tills den 30 Augusi, det är 19 dagar. Det är en utmaning jag själv satt upp för jag är bjuden på fest då och kan jag hålla mig ifrån socker tills dess så har jag slagit nytt rekord, haha! Sist jag satte uppe ett sånt mål och klaradet så hade jag vart utan socker så som godis, läsk och annat i ca 10-14 dagar. Kommer inte ihåg exakt hur länge det var... just nu känns detta inte som en jättestor utmaning med tanke på hur mycket godis jag åt i helgen xD men nog lär det ju komma en dag som kroppen skriker efter socker men då får jag väl äta mera frukt den dagen? Fruktsocker som lugnar kroppen och samtidigt är det ju nyttigt med frukt! 
 
Det var allt jag hade på hjärtat idag... antagligen hörs vi snart igen (: bye
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: