largetosmall.blogg.se

2013-07-31
23:08:28

Ät allt - Fast måttligt
Jag tycker inte att man ska följa dieter egentligen förutom till en viss början för att komma igång med sin viktnedgång/ hälsosamma liv eller vad nu ens mål är. Jag började ju med LCHF men äter idag allt fast måttligt och efter att jag slutade med LCHF fortsatte jag faktiskt att gå ner i vikt. Att många säger att man går upp allt man gått ner när man slutar med en diet beror på att man går tillbaka till att äta lika mycket som man gjorde innan. Äter man lagom portioner när det gäller allt så går man inte upp när man slutar med en diet. Igår t.ex. åt jag hemmagjorda potatisklyftor, skinkschnitzel, beasås och grönsaker. Det gör ingenting att man äter lite fet mat någon gång mitt i veckan eller två, tre gånger. Äter man måttligt kan man äta allt varje dag och tro mig, jag räknar aldrig kalorier! Visst jag kan ibland kolla på två varor och välja den som det är minst kalorier i men jag räknar dom inte.Tränar man rätt också så slipper man ju tänka lika mycket på hur man äter dock ska man ju inte överpotionera sin mat bara för att man tränar mycket. Allt handlar om att hitta en balans mellan kost och träning så att man mår bra både fysiskt och psykiskt - och glöm inte bort att äta och sova regelbundet, det hjälper mycket när man strävar mot ett hälsosammare liv. 
 
 
Dagens träning: Powerwalk 6,11 km på 56 minuter, brände 393 kalorier. 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: