largetosmall.blogg.se

2013-04-01
18:16:00

Matlådor
Som många säkert känner igen sig i är att det ofta blir för mycket mat i matlådorna. Antingen så slänger man då massor eller så äter man allting i matlådan eftersom det är onödigt att slänga. Ett bra tips för att få en lagom mängd mat i matlådan är att portionera upp maten på en tallrik innan man lägger maten i matlådan. När jag gjorde så första gången blev jag väldigt överraskad över hur mycket mat det egentligen gick i en matlåda! 
Sen har jag upptäckt att det nu finns mindre matlådor att köpa. Jag köpte en jättestor matlåda och i den låg en lagom stor matlåda + fyra jättesmå lådor. I den lagom stora matlådan lägger jag nu kött i och vill jag ha någon sås till köttet häller jag det i en av de minsta lådorna och grönsaker i en sån liten också. Blir en perfekt lunch att ha med till skolan och/ eller jobbet!
 
Good to know :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: