largetosmall.blogg.se

2013-04-04
22:47:16

Sockersug
Idag har jag haft ett ganska enormt sockersug... Men det är bara att bita ihop och tänka "idag är det bara två dagar kvar, sen får jag äta godis". 
Tips på vad man kan göra när man har sockersug är att göra något där man liksom kopplar bort dom tankarna. Det kan vara att t.ex. städa, läsa en bok, se en film, vad som helst. Jag gick och tänkte på hur gott det skulle vara med godis och socker hela dagen ända tills det var dags att gå till boxningen. När passet var igång var jag uppe i helt andra tankar än godis - att göra passet till något bra så att jag om två dagar faktiskt är värd att unna mig något gott. 
Vad som är bra med LCHF när det gäller sockersug är att det finns många goda och "nyttiga" saker man får äta vardagligen om man är lite småsugen på något. (Dock har jag valt att sätta även sådant till "godisdagen" för att jag har väldigt svårt att hålla mig till måttliga mängder av det goda om jag unnar mig gott mitt i veckan fastän det är LCHF) Det kan t.ex. vara vispad grädde med tinade mjuka hallon till. Det är både gott och mättande eftersom grädden lägger sig som ett "lock" i magen och hallonen ger en söt och härlig smak. 
 
                                                        
                               
 
Hoppas mina förslag kunde vara till någon nytta för er som ofta känner sockersug och inte vet vad ni ska göra åt det. Och ni som inte riktigt tycker om dieten LCHF, kom ihåg att man kan göra som jag, ha LCHF i baktanken hela tiden men då och då äta pasta, ris, potatis eller bröd för att få i sig kolhydrater eller om man bara känner att man är sugen på pasta, ris, potatis eller bröd. Även fast jag inte har kört LCHF fullt ut har jag gått ner massor i vikt bara för att jag hela tiden haft LCHF i baktanken :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: