largetosmall.blogg.se

2013-03-24
22:32:00

Bra träningstips!
Att träna behöver inte vara något som är tråkigt bara för att man inte tycker om att träna... man glömmer lätt att många sysselsättningar är jättebra träning på grund av att man inte kallar det för träning. Idag t.ex. var jag inte alls sugen på gymmet, så jag åkte till badhuset istället. Där finns en jätterolig vattenrutchkana som jag åkte flera gånger i och trappan man måste gå/ springa upp för för att kunna åka rutchkanan är bra träning. Många känner säkert igen sig att man tar två trappsteg på en gång och går upp för hela trappan så, det är också bra träning, en vän sa till mig sist vi var på badhuset att när man går upp för en trappa så, så tränar man bort kärlekshandtagen och fettet runt omkring där. 
   En annan bra träning är dans! För några år sedan var jag ute på Otten (det som heter Puls idag) varje fredag i flera veckors tid och jag var nykter 8 gånger av 10. Gissa hur mycket jag brände på det då? Jag älskar att dansa så jag dansade i princip från det att vi kom in tills vi gick ut. Idag dansar jag varje måndag på friskis och svettis och dansen är en liten anledning till jag är 8 kilo lättare nu än vad jag var 1 januari. 
   Så ut och "träna" nu! Gå till badhuset och var aktiv i äventyrsbadet, du får mer motion där än du anar och/ eller dansa villt en timme hemma också till din favoritmusik, om det känns pinsamt så lås in dig i ditt rum så inget ser dig! ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: