largetosmall.blogg.se

2013-03-24
10:08:00

Frukost
En riktigt god frukost som jag tycker Du ska prova! Jag tar det största glaset jag har hemma som ett mått.
I botten lägger jag frusna hallon som jag tinar en aning tills de blivit mjuka och goda. 
 
Sedan tar jag 1 dl eller mer av min hemma gjorda müsli som består av havregryn, solrosfrön och valnötter
 
Man kan skiva en banan och lägga i glaset också om man vill, det gör nästan frukosten godare tycker jag!
 
Sist då så fyller man glaset upp till kanten med naturell yogurt. 
 
När glaset är fullt går det ju inte röra om och få upp hallonen t.ex. så jag brukar hälla över allting i en tallrik. Om man vill kan man krydda med ingefära som är bra för magen. 
 
 
Till sist: Njut av en underbar frukost! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: