largetosmall.blogg.se

2013-03-28
21:26:00

LCHF-pizza
Imorgon kommer en kompis hit som jag inte träffar så ofta eftersom hon pluggar i Luleå. Min första tanke var ju att vi ska äta något gott tillsammans, men vad? Jag får ju inte unna mig vad som helst förrän på söndag, ev. lite på lördag eftersom det är påsk. Men då kom jag på att vi kan prova LCHF-pizza! Både gott (antar jag) och nyttigt! Så då kan vi ändå ha lite mys och jag behöver inte få dåligt samvete för att vi äter onyttigt eftersom pizzan följer LCHF-lagen :) För er som är intresserade så har ni receptet nedan: 
 

Ingredienser

  • 1 dl mandelmjöl
  • 2 dl riven ost av valfri sort
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 ägg

Instruktioner

Börja med att värma upp ugnen till 225 grader. Rör sedan ihop alla torra ingredienser ordentligt, och ha sedan i äggen, rör ihop till en smet! Bred därefter ut smeten på ett bakplåtspapper och grädda i ugnen i cirka 10 minuter. Ta sedan ut plåten och ha på den fyllning du vill ha på och ställ in plåten i ugnen igen i ca 10 minuter, men håll koll så inte pizzan bräns vid då tiden är olika beroende på vad man har på pizzan.

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: