largetosmall.blogg.se

2013-05-12
19:23:00

Ny mat
Vaknade idag och tanken slog mig "jag ska sluta med LCHF" och jag kände bara att det skulle vara så rätt och SKÖNT! skönt att inte behöva tänka på allt man får och inte får äta hela tiden. Det mest hälsosamma sägs ju är att man ska äta allt fast måttligt... man ska t.ex. kunna äta en smörgås till frukost om man vill fast att man då väljer fullkornsbröd framför vitt bröd och det gäller ju allt man stoppar i sig - att man väljer den nyttigare varianten av allting.
Så jag och min sambo var på willys idag och storhandlade... vi köpte in fullkorns- pasta, ris och bröd, grönsaker och annat vi behövde fylla på kyl, frys och skafferi med. Så idag till den sena lunchen/ tidigare middagen åt jag taccos MED fullkornsbröd till och det var gott... det är brödet jag saknat till taccosen nu under LCHF-perioden.
Så just nu är jag glad, ska äta fruktsallad ikväll. Det må vara det bästa kvällsmålet, nyttigt, sött och gott :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: